8. Az eszközeid határozzák meg, ki vagy


 

Bármilyen zenei hangzást elő tudsz állítani az acid housetól a citeráig. Ez nem marha jó?

Nem. Mert ha akármilyen hangzásod lehet, gyakran végül semmilyen különösebb hangzásod se lesz.

A végtelen szónikus paletta veszélyes dolog. A legnagyobb profik mesteri szinten limitálják magukat bizonyos eszközökre, technikákra, és olyan eljárásokra, amiktől megkülönböztethetőek lesznek. És egy telített piacon a megkülönböztethetőség már fél nyereség.

Ne vedd meg a legújabb cuccot, csak mert állítólag nagyon jó, vagy mert a példaképed azt használja! Ezek csupán eszközök, a lényeg az, amit teszel velük.

Nézd meg, milyen eszközeid vannak, és hogyan tudod magad kifejezni velük! Sokkal több minden áll rendelkezésedre, mint a legnagyobb élt zenészek bármelyikének valaha is.

Keress egy szintit, VST plugint, samplert, kontrollert, vagy bármit, és fókuszálj kizárólag arra addig, amíg nem ismered kivül-belül. Próbálj meg írni csak azzal az egy eszközzel egy komplett zenét! Vagy akár egy teljes albumot.

Ez arra fog kényszeríteni, hogy kreatívan használd, és végül rá fogsz jönni, hogy már egy egészen sajátos módon kezeled a szerkezetet, ami ezen a ponton már unikálisan csak te vagy.

Mike Monday 30 dolog, amit minden zenei producernek tudnia kell című írása eredet nyelven innen szerezhető be.

CÍMKÉK: ,

4 hozzászólás

  1. Fabók Péter szerint:

    Igen, ez így van, az én albumaim 90%-a a Predatorral készül. (Ettől még nem leszek jó zenész, de legalább ennek a pontnak megfelelek :) )

  2. iamyank szerint:

    Nagyon nagy igazság ismét! Ráadásul a sokak által emlegetett “alkotó válság” leggyakoribb oka szerintem a túl sok lehetőség

    • kodek szerint:

      ez nagyon nagyon igaz…anno amúgy azért imádtam a rezsót, mert a zártsága kikényszerítette a kreativitást

  3. Deák Ambrus szerint:

    Igen, megintcsak jól beszél Hétfő.

Szólj hozzá te is!